Ciągniki Forterra HSX wyposażono w najnowocześniejszą
technologię; najnowszej generacji rewers, nową pięciostopniową skrzynie z
trójstopniowym wzmacniaczem, ponadto mocniejszy układ hydrauliczny, sterowanie
trzypunktowym zawieszeniem Hitchtronic, wyświetlacz LCD, wiekszy rozstaw osi
poprawiający stabilność, nowe fotele i wiele innych innowacji. To najlepszy
pakiet firmy Zetor, który łączy wydajność, trwałość i niskie koszty
eksploatacji.
Silnik
Nowy 16 - zaworowy silnik charakteryzuje się wysokim stopniem wzmocnienia
momentu obrotowego (36 %), świetnym startem nawet w niekorzystnych warunkach
temperaturowych, długą żywotnością i niskim zużyciem paliwa, potwierdzonym przez
Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG. Wysoką moc gwarantuje nie tylko ulepszona
głowica cylindrów, ale także zmienione kanały ssące i nowy system wtrysku
paliwa. Silnik wyposażony został także w filtr cząstek stałych w celu obniżenia
poziomu emisji.
Skrzynia przekładniowa. Układ hydrauliczny i WOM
Nowa, 5-cio stopniowa synchronizowana skrzynia biegów posiada łącznie 30 + 30
biegów, uzupełnia ją 3-stopniowy automatyczny wzmacniacz momentu o ciśnieniu
zwiększonym do 19 barów. Przekładnia powershift z systemem HSX daje możliwość
półautomatycznej preselekcji. Nowy elektrohydrauliczny rewers włączany jest pod
obciążeniem (tzw. Power Shuttle), co daje większy komfort i wartość użytkową.
Hydrauliczne jest także sterowanie obrotami wałka odbioru mocy. Udźwig do 7000
kg i równomierne obciążenie ciągnika zapewniają dwa zewnętrzne pomocnicze
cylindry hydrauliczne. Filtr średniociśnieniowy zapewnia niezawodność
hydrauliki. Dzięki rozstawowi osi 2490 mm Forterra HSX jest stabilniejsza i
bezpieczniejsza.
HitchTronic
Kolejną nowością jest opatentowana przez Zetor we współpracy z Bosch Rexroth
rewolucyjna funkcja automatycznego sterowania tylnym trzypunktowym układem
zawieszenia HitchTronic, dzięki której traktor podczas orki dostosowuje się sam
do każdego terenu. Praca stanie się dużo łatwiejsza i bardziej efektywna zarówno
dla początkującego, jak i dla doświadczonego traktorzysty. Nieważna jest także
jakość gleby czy typ maszyny. Na dodatek uruchomienie HitchTronic oszczędza
paliwo, przyczyniając się do ochrony środowiska naturalnego.
Kabina. Komfort i bezpieczeństwo
Deska rozdzielcza jest wyposażona w wyświetlacz LCD podający w komfortowy sposób
informacje dla obsługi i serwisu, a w siedzeniu kierowcy znajduje się wyłącznik
bezpieczeństwa, który uniemożliwia start silnika lub ruszenie traktora, jeśli
traktorzysta na nim nie siedzi. Dzięki posadowieniu kabiny na silentblokach i
zastosowaniu nowych komponowanych materiałów podłogowych nastąpiło znaczne
ograniczenie przenoszenia hałasu i wibracji na stanowisko traktorzysty.
powrót na górę
;